Het doel van deze studie was om dynamisch testen te onderzoeken en de relatie tussen concentratievaardigheid en succes op school.
Categorie: Dynamic Assessment training Tzuriel
Over standaarden en toetsen
Kritische stemmen uit het buitenland. Ontwikkelingen in het onderwijs die zich hier voordoen, vinden eerder vaak elders plaats. Daar zouden we van kunnen profiteren, ervan leren, maar dat is echter vaak niet het geval, helaas. In dit artikel worden inkijkjes[…]Lees verder
Mediated Learning Experience (MLE) and Cognitive Modifiability
Artikel over de relatie van Mediated Learning Experience (MLE) and Cognitive Modifiability
Mediation; Encyclopedia of Sciences of Learning
Tzuriel, D. (2011). Mediated learning and cognitive modifiability. Encyclopedia of Sciences of Learning. (pp. 2154-2157). New York: Springer Publishing.
Cognitive Modifiability, Emotional-Motivational Factors, and Behavioral Characteristics Among Gifted Versus Nongifted Children
This study was designed to investigate the differences in cognitive modifiability, emotional-motivational factors, cognitive behavioral characteristics during dynamic assessment (DA), and openness to mediation and level of mediation among gifted versus nongifted children.
Mediators of learning. Encyclopedia of Sciences of Learning
Tzuriel, D. (2011). Mediators of learning. Encyclopedia of Sciences of Learning. (pp. 2157-2161). New York: Springer Publishing.