Wat is de relatie van Mediërend Leren tot de Feuerstein methodiek en een korte uitleg van de Feuerstein methode.
Categorie: Algemeen
Vrije publicaties van StiBCO
Hier vindt u een lijst van de verschillende publicaties, artikelen en verslagen die vrij toegankelijk zijn voor iedereen die onze site bezoekt.
Wij wijzen erop dat er sprake is van intellectuele eigendom en dat er nadrukkelijk aan bronvermelding moet worden voldaan. Deze teksten zijn in principe alleen voor persoonlijk gebruik.
Wilt u deze teksten gebruiken voor trainingen, onderwijs, publicatie etc. is het noodzakelijk dat u daar eerst uitdrukkelijk toestemming aan ons vraagt met motivatie en redenen van gebruik.
Veel leesplezier,
StiBCO
Relatie tussen metacognitie, cognitieve functies en executieve functies. Door Emiel van Doorn StiBCO (2018)
In deze korte samenvatting uit het volledige artikel overloop ik metacognitie zoals het door verschillende (internationale) wetenschappers is gedefinieerd. Ik bespreek kort de verschillende metacognitieve aspecten; kennis, vaardigheden, overtuigingen en reflectie. Ook het belang van transfer bij metacognitieve reflectie komt[…]Lees verder
Mediërend Leren, de methode Feuerstein en zijn theoretische basis icm IVB
Theorie en methodiek van de individuele, vraaggerichte benadering (IVB) in relatie tot Mediërend Leren en Feuerstein.
Lezing september 2012 StiBCO/Emiel ouders Twente
Impressie bijeenkomst Emiel van Doorn, 25 september 2012, Universiteit Twente, Vrijhof Georganiseerd door stichting Ouders & Onderwijs Twente. Verslag door Mark Weghorst.