Reflectie-model: gemedieerde leerervaringen Doel: Een hulpmiddel om eigen (onderwijs)activiteiten (lesgeven) te analyseren en te reflecteren. Het geeft antwoord op de vragen : Hoe ver is mijn mediërende interactiestijl ontwikkeld? Welke gedragingen moet ik mij meer eigen maken?
Categorie: Balans en Fontein ML module 1
Artikel over de relatie cognitieve functies en executieve functies, door Emiel van Doorn StiBCO
In dit artikel wordt een relatie gelegd tussen de cognitieve functies en de executieve functies. Een kritische kijk op hoe wij in Nederland de executieve functies benomen, uitwerken een aanbieden. Ook wordt het belang aangegeven van het kennis hebben van[…]Lees verder
Transcript mediatie hulpmiddel in Word
Dit is het noodzakelijke hulpmiddel tbv schrijven van het transcript module 1. Hierbij een hulpmiddel in Word voor het uitwerken van het transcript. Je kan zelf in de tabellen je tekst typen.
Cognitieve Kaart leeg
Een lege cognitieve kaart tbv eigen analyse van materiaal, opdrachten en taken.
Voorbeeld van een transcript
Voorbeeld van een transcript/dialoog met analyse van cognitieve functies, mediatiekenmerken en mediatiepatronen. Het is niet het gegeven dat deze analyse juist is.
Cognitieve kaart leeg tbv analyse van materiaal spel leerstof
Cognitieve Kaart leeg schema t.b.v. eigen gebruik.