Inhoudsopgave

  1. Één en tweedaagse trainingen
  2. Korte omschrijving vd inhoud
  3. Praktische informatie
  4. Voor overleg of info per post

Pagina 1 van 4 All Pages

< Vorige Volgende >

Één, twee en eventueel meerdaagse trainingen

Het aantal dagen zijn suggesties, als een uitgebreidere versie aangeboden moet worden of als studiedag/lezing aangeboden moet worden kan dit in overleg.

De trainingen/studiedagen/workshops zijn zowel geschikt voor het onderwijs, de zorg, bedrijfsleven, als voor ouders.

  • StiBCO biedt tevens de volgende keuzemodules aan:
    • - Cognitieve functies (in relatie tot de executieve functie), met een garantie op succes!
      - Coaching en begeleidingsgesprekken voeren waar het kind/de jongere centraal staat.
      - Omgaan met ongewenst gedrag zonder te belonen of te straffen.
      - Aansluiten bij de Zone van de naaste ontwikkeling van Vygotksy, hoe te doen met groepen en individueel?
      - Samen leren; peermediatie, tutorleren of ook wel maatjes leren genoemd.
      - Individueel OntwikkelingsPerspectief schrijven, hoe doen we dat samen en hoe er voor te zorgen dat het kind/de jongere eigenaar wordt van zijn eigen OPP?
      - De zelfinstructie- methode van Meichenbaum, planmatig werken en een juiste werkhouding creëren.
      - Basisrekenvaardigheden in relatie tot de cognitieve functies (jonge kind).
      - Voorkennis activeren, feedback, reflectie, zelfreflectie en evalueren, verantwoordelijkheid van wie en wiens denkproces staat centraal?
      - Zelfvertrouwen ontwikkelen doe je samen, speciaal ontwikkeld voor ouderavonden in het onderwijs en de zorg.Hoe werkelijk uit te gaan van de mogelijkheden en kwaliteiten van mensen?
      - Hoe geven wij als onderwijsorganisatie antwoord op het passend onderwijs?
      - Hoe onze eigen zorgsyndroom aan te vallen? We stoppen de aangeleerde hulpeloosheid!
      - De zelfinstructiemethode van D. Meichenbaum; werkhouding, taakaanpak en plannen.
      - Metacognitie, hoe kan je jezelf ontwikkelen zonder kennis van je eigen wijze van leren?
      - Werken in de Zone van de Naaste Ontwikkeling (Vygotsky) , hoe doe je dat, want de ontwikkeling vraagt erom?
      - De Participatiewet vraagt van ons om te kijken naar de competenties van de medewerker, hoe zie ik die en hoe zet de medewerker deze actief in op een werkplek?
      - Specifieke aandacht besteden aan de kwalitatieve, liefvolle interactie.
      - Handelingsgericht werken hoe dit werkelijk vraaggericht in te vullen?
      - Transfer en transcendentie, het overstijgen van het geleerde naar de dagelijkse toepasbaarheid.
      - Peermediatie, om kinderen actief bij de begeleiding en ondersteuning te betrekken.
      - Het zelfstandig denken en ontwikkelen op gang brengen en houden m.b.v. cognitieve functies.
      - Training basisvaardigheden rekenen, in relatie tot de cognitieve functies.
      - Cognitieve functies en de betekenis voor het rekenen van het jonge kind.
      - Cognitieve functies en de taalontwikkeling van het jonge kind.
      - Pubers, hoe het leren op gang houden en de persoonlijke ontwikkeling te verstevigen?
      - De kwaliteit van de interactie op basis van de Bejegening en Axenroos van Cuvelier.
      - Gesprekstechnieken gekoppeld aan mediërend begeleiden.
      - Mediërend Leren en het efficiënt voeren van coachingsgesprekken/ begeleidingsgesprekken.
      - Het analyseren van onze ontwikkelingsmaterialen en –activiteiten.
      - Spelanalyses maken tbv de ontwikkeling van een peuter en kleuter,kinderen en juist ook pubers.
      - Mediërend Leren en spelontwikkeling, hoe het kind/de leerling laten ontwikkelen m.b.v. spel.
      - Mediërend Leren t.b.v. kinderen/leerlingen met ongewenst/negatief gedrag.
      - Begeleiding van ‘hoogbegaafden m.b.v. Mediërend Leren.
      - Methodisch Begeleiden van mensen binnen de verstandelijke beperkten zorg.

 
Ga naar boven
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com