Vervolgboek Medierend Leren25ste symposium zaterdag 6 april 2019

De Stichting StiBCO organiseert op zaterdag 6 april 2019 haar 25e-symposium voor ouders en professionals werkzaam in het onderwijs, de zorg en de arbeids- en/of de sociale zekerheidssector. Een reden om ons nieuwe boek te presenteren waarin wij handen en voeten willen geven aan de particpatiemaatschappij en het passend onderwijs.

 

Samen de maatschappij vormgeven
 
Het is niet de vraag of je het alleen kan, het antwoord moet zijn: "Samen kunnen we het".

 

 

Childrenrights rechten van het kindMediërend Leren: bij mediërend leren volgt de leerkracht bij de (verlengde) instructie het kind. Het kind verwoordt zijn denkproces en de docent vult hetgeen niet begrepen wordt aan of corrigeert wat verkeerd verwoord wordt. Hierdoor voelt het kind zich gezien en gehoord en krijgt het kind meer zelfvertrouwen. Anders gezegd: niet de leerkrachten zeggen hoe het moet, maar de leerkrachten ondersteunen het denkproces van het kind, zodat het kind meer eigenaar blijft van zijn/haar eigen leerproces.

De basisbehoeften van de mens StiBCO Emiel van Doorn

Mediërend Begeleiden: bij Mediërend Begeleiden, stel je de ontwikkelvraag van het individu centraal gecombineerd met de vragen en wensen van de maatschappij. Elke bijdrage die een persoon kan leveren aan het verminderen van de werkdruk van zijn/haar begeleider is zijn of haar bijdrage aan de participatiemaatschappij. Centraal staat de gemeenschappelijke verantwoordelijkheid, het ‘aanvallen’ van het zorgsyndroom en de specifieke aandacht voor de aangeleerde hulpeloosheid.

vragen en wensen

SamenBoekJeResultaat klein

 

Ga naar boven
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com