Downloads
Zoek Downloads
Pagina 1 van 5
Volgorde door: Standaard | Naam | Datum | Hits | [Aflopend]
Algemeen Bestanden: 86

Vrije publicaties van StiBCO

Hier vindt u een lijst van de verschillende publicaties, artikelen en verslagen die vrij toegankelijk zijn voor iedereen die onze site bezoekt.

Wij wijzen erop dat er sprake is van intellectuele eigendom en dat er nadrukkelijk aan bronvermelding moet worden voldaan. Deze teksten zijn in principe alleen voor persoonlijk gebruik.

Wilt u deze teksten gebruiken voor trainingen, onderwijs, publicatie etc. is het noodzakelijk dat u daar eerst uitdrukkelijk toestemming aan ons vraagt met motivatie en redenen van gebruik.

Veel leesplezier,

StiBCO

 

Bestanden:
Lezing professor Wied Ruijssenaars symposium 2018  

Hierbij de hand-out van de lezing van professor Wied Ruijssenaars op het jubileumsymposium van 7 april 2018.lezing W Ruijssenaars symposium 2018

Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2018-04-13 13:54:37 Bestandsgrootte 1.24 MB Download 312
Complimenten, zelfvertrouwen een aantal artikelen  
Een aantal artikelen met als onderwerpen: complimenten, zelfvertrouwen, bekwaamheidsgevoelens en omgaan met falen. Verzameld door Emiel van Doorn. Wordt bijgehouden en regelmatig met actuele artikelen uitgebreid.
Datum 2017-12-18 14:24:01 Taal  Dutch Bestandsgrootte 1.01 MB Download 306
Emiel van Doorn over zijn Passie voor Passend Onderwijs  
Artikel in het dRS magazine. Hierin de passie van Emiel van Doorn voor Passend Onderwijs.
Auteur Riekelt Pasterkamp Website Homepagina Datum 2017-11-27 21:16:29 Taal  Dutch Bestandsgrootte 781.36 KB Download 527
Artikel Medierend_leren PlatformPraktijkOntwikkeling Onderzoek Educative Domein  
Een artikel mbt Mediërend Leren geplaatst op het PlatformPraktijkOntwikkeling in het Onderzoek Educative Domein.
Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2017-09-27 10:31:29 Taal  Dutch Bestandsgrootte 774.06 KB Download 295
Kenmerken en effecten van inclusief onderwijs in Nederland  

Alle kinderen profiteren van inclusief onderwijs. Niet alleen leerlingen met speciale onderwijsbehoeften, maar alle leerlingen profiteren van inclusief onderwijs. Teije van der Bij.

Auteur Teije van der Bij Website Homepagina Datum 2018-01-04 15:56:04 Bestandsgrootte 815.1 KB Download 153
Artikel de relatie tussen metacognitie, cognitieve functies en executieve functies. Door Emiel van Doorn StiBCO  

In dit artikel overloop ik metacognitie zoals het door verschillende (internationale) wetenschappers is gedefinieerd. Ik bespreek kort de verschillende metacognitieve aspecten; kennis, vaardigheden, overtuigingen en reflectie. Ook het belang van transfer bij metacognitieve reflectie komt aan de orde. Tevens wordt het belang van het onderwijzen van metacognitie benadrukt, wordt een relatie gelegd met de cognitieve en executieve functies, worden twee methodes om te werken aan metacognitie op hoofdlijnen toegelicht en vindt u een aantal modellen en checklists. Emiel van Doorn (2018)

Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2018-04-06 13:10:00 Taal  Dutch Bestandsgrootte 2.14 MB Download 2281
Artikel over de relatie cognitieve functies en executieve functies, door Emiel van Doorn StiBCO  
In dit artikel uit 2018 wordt een relatie gelegd tussen de cognitieve functies en de executieve functies. Een kritische kijk op hoe wij in Nederland de executieve functies benomen, uitwerken een aanbieden. Ook wordt het belang aangegeven van het kennis hebben van zowel de cognitieve als de executieve functies.
Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2018-02-28 16:40:00 Taal  Dutch Bestandsgrootte 3.82 MB Download 11044
Masterclass: Inclusie op school? Zo doe je dat!  

Masterclass: Inclusie op school? Zo doe je dat!
22 mei 19.00 – 21.15 uur, basisschool De Korenaar, Vitruviusweg 41, Eindhoven

Datum 2018-04-29 14:11:56 Taal  Dutch Bestandsgrootte 159.61 KB Download 116
Hand-out Workshop Prof. Marco Hessels Evaluatie van leervermogen en metacognitieve interventies bij mensen met specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften  
De hand-out van de workshop Prof. Marco Hessels Evaluatie van leervermogen en metacognitieve interventies bij mensen met specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften.
Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2017-04-11 16:29:08 Bestandsgrootte 663.94 KB Download 492
Feuersteinmethode leert mensen denken  
De Feuersteinmethode biedt vluchtelingen, gehandicapten, ouderen en in feite alle leerlingen mogelijkheden hun ontwikkeling te verbeteren. Artikel in het Reformatorisch Dagblad
Auteur L. Vogelaar / reformatorisch Dagblad Website Homepagina Datum 2017-11-08 12:44:37 Taal  Dutch Bestandsgrootte 652.96 KB Download 199
Hand-out Workshop: Dr. Christine Hessels Fostering reflective and strategic learning in students with difficulties.  

De hand-out van de workshop Dr. Christine Hessels met als titel: "Fostering reflective and strategic learning in students with difficulties".

Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2017-04-10 21:40:45 Bestandsgrootte 225.07 KB Download 270
The Mozart of Psychology: Lev S. Vygotsky  
Artikel over Lev Vygotsky geschreven door Yuriy V. Karpov nav de geboortedag van Vygotsky 17 november 1996.
Auteur Yuriy V. Karpov Website Homepagina Datum 2017-11-16 14:42:12 Taal  English Bestandsgrootte 0 B Download 225
Handout Cognitieve functies in relatie Dynamic assessment  
Workshop Floor van Loo.Cognitieve functies in relatie Dynamic assessment. "Werken met cognitieve bouwstenen heeft gegarandeerd resultaat".
Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2017-04-10 21:22:53 Taal  Dutch Bestandsgrootte 1.07 MB Download 521
Handout workshop Jolande Bisschop Eigen denken stimuleren in de BAO  
Hier vindt u de handout van de workshop van Jolande Bisschop met als onderwerp: Het eigen denken stimuleren in de basisschool.
Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2017-04-10 13:32:59 Bestandsgrootte 463.13 KB Download 384
Fostering reflective and strategic learning in students with difficulties  
De presentatie van Dr. Christine Hessles over metacognitie en leren. Fostering reflective and strategic learning in students with difficulties.
Auteur Christine Hessels-Schlatter Website Homepagina Datum 2017-04-07 12:57:30 Taal  English Bestandsgrootte 442.26 KB Download 250
Zo kan het ook scholen, inclusief onderwijs, 2 scholen obv Mediend Leren  

Artikel "Zo kan het ook scholen" Vier scholen maken werk van inclusief onderwijs. Laat je inspireren. van het NSGK en IN1SCHOOL. 
2 scholen hebben inclusief onderwijs mede ingevoerd obv het concept Mediend Leren.

Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2016-12-14 09:39:03 Bestandsgrootte 0 B Download 291
De regie ligt al bij het kind; neem die niet over  
Artikel van Emiel van Doorn tbv Kennisnet Jeugd. De Jeugdwet verwacht van professionals dat zij uitgaan van eigen verantwoordelijkheid en eigen mogelijkheden van kinderen, jongeren en hun ouders. We doen ons best, maar in de praktijk blijkt het een ware kunst te zijn om de regie niet over te nemen.
Auteur Emiel van Doorn Website Homepagina Datum 2016-09-21 18:05:14 Taal  Dutch Bestandsgrootte 246.07 KB Download 375
Mediërend Leren artikel 1 Praxisbulletin  
Dit is het eerste deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden van Mediërend Leren. Het tweede deel gaat over de praktische toepassing van Mediërend Leren.
Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2016-05-27 10:35:39 Taal  Dutch Bestandsgrootte 169.7 KB Download 716
Mediërend Leren artikel 2 Praxisbulletin  

Dit is het tweede deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden met de nadruk op de praktische toepassing van Mediërend Leren.

Auteur  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Website Homepagina Datum 2016-05-27 12:42:41 Taal  Dutch Bestandsgrootte 1.54 MB Download 619
Mediëren van cognitieve functies tijdschrijft TIB  
Artikel uit het tijdschrijft TIB, geschreven door Floor van Loo en Emiel van Doorn. Kinderen worden op school op allerlei terreinen uitgedaagd: cognitief, sociaal, motorisch, emotioneel, affectief, communicatief. Voor elk ontwikkelingsgebied zijn er onderwijsmethoden en begeleidingsprogramma's beschikbaar. Wat als deze hulpmiddelen onvoldoende resultaat opleveren? Wat als je merkt dat een kind geen relatie legt tussen het in de ene situatie geleerde en de andere, soortgelijke situatie?
Auteur Emiel en Floor Website Homepagina Datum 2016-01-08 14:55:52 Taal  Dutch Bestandsgrootte 0 B Download 869
Ga naar boven
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com