• Geef een kind de tijd om zijn.png
  • sl-01.jpg
  • sl-021.jpg
  • sl-031.jpg
  • sl-041.jpg

 Laat me niet zoals ik ben

"Een baanbrekende methode om de cognitieve en sociale ontwikkeling te stimuleren"

 Prof. Feuerstein en zijn collega's zien de mens als een open systeem, open voor verandering. Metboek: Laat me niet zoals ik benhun gerichte aanpak, waarbij de interactie tussen kind en begeleider centraal staat, hebben zij reeds in vele landen indrukwekkende resultaten geboekt bij kinderen en volwassenen met een ontwikkelingsachterstand. Kenmerkend voor deze aanpak is de belangrijke rol die aan de opvoeder wordt toebedeeld. Deze reikt het kind denkgewoontes aan die het leervermogen van het kind gaandeweg vergroten waardoor het beter in staat is zelf aan situaties het hoofd te bieden en te profiteren van nieuwe leermomenten.

Feuerstein verzet zich tegen de passief aanvaardende zienswijze die leidt tot het accepteren van iemand 'zoals hij is', waardoor hij wordt veroordeeld tot een afhankelijke, niet volwaardige positie in onze samenleving.

Toepassingen: van het speciaal onderwijs tot het beroepsonderwijs, volwasseneducatie, omscholingsprogramma's en educatieve programma's gericht op etnische groepen. Daarnaast worden er ook ouderprogramma's op basis van de theorieën van Feuerstein ontwikkeld.

Gegevens:

  • Laat me niet zoals ik ben
  • R. Feuerstein, Y. Rand
  • ISBN: 90 6069 886 x
 
Ga naar boven
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com