• Geef een kind de tijd om zijn.png
  • sl-01.jpg
  • sl-021.jpg
  • sl-031.jpg
  • sl-041.jpg

boek 2Wat vraag ik mijn kind?

Elke dag wordt een kind thuis, op school, of waar het zich ook bevindt voor problemen gesteld diehet moet oplossen. Meestal lukt dit wel, maar soms ook niet. De volwassene begrijpt niet altijd waarom het fout loopt. Al te vaak is de reden hiervoor dat die volwassene zelf onvoldoende inzicht heeft in de cognitieve voorwaarden die de taak vereist om ze tot een goed einde te brengen. 

Vertrekkend vanuit Feuerstein’s theorie over cognitieve functies werkt de auteur 7 denkstappen uit die leiden tot het oplossen van problemen. De zevende stap zorgt er voor dat de leerervaring ook een kans krijgt om verankerd te worden. Oefeningen in het boek laten toe dat de lezer zichzelf uitdaagt in de verschillende denkstappen. Het ‘verhaal van het schrijven van het boek’ zelf illustreert elk hoofdstuk. 

Tot slot helpen vragen en tips de lezer om kinderen bij het oplossen van hun problemen beter te begeleiden. 

Albert Janssens: Na jaren als onderwijzer in de klas te hebben gestaan in het gewoon en buitengewoon onderwijs, werkt de auteur nu als lector aan de lerarenopleiding van de Katholieke Hogeschool te Leuven. In 1992 maakte hij kennis met het gedachtegoed van Feuerstein. Hij geeft trainingen voor StiBCO en in zijn eigen vormingscentrum (CeSMOO).

Gegevens:

  • Wat vraag ik aan mijn kind?
    7 denkstappen om een probleem op te lossen een werkboek voor ouders, leerkrachten en therapeuten 
  • Albert Janssens 
  • ISBN: 97-89033-46616-8
  • Prijs: € 19,00 (exclusief verzendkosten)
  • Uitgeverij: acco
 
Ga naar boven
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com