Lizette Massop heeft onderzoek gedaan naar de overeenkomsten en verschillen tussen de WISC-III en het LPAD wat betreft het concept intelligentie, meetpretentie en inhoud van de testen. Wanneer de intelligentie van kinderen onderzocht wordt, komt dit vaak uit een gevoel[…]Lees verder
Categorie: Terugkomdagen Dynamic Assessment
Koppeling cf en dcf
Koppeling gemaakt door Emiel van Doorn/StiBCO op basis van zijn onderzoek t.b.v. de cognitieve functies (er is geen één op één verband omdat de deficiënte cognitieve functies meerdere problematieken in zich heeft). ©StiBCO/EvD/Mediërend Leren
CATM scoringsformulier set A – L – B
Scoreformulier set A, set L en set B in het Nederlands behorend bij het The Childern’s Analogical Thinking Modifiability test van Prof. Dr. David Tzuriel. Strikt voor persoonlijk gebruik!!!!!!
DCF bewerkte versie StiBCO
Deficiënte cognitieve functies (bewerkte versie, t.b.v. gebruik in het onderwijs en begeleiding).
CATM hand-out
Hierbij de hand-out van de professionalisering CATM, alleen voor persoonlijk gebruik.
Misbruik van IQ scores
De ontwerper van intelligentietests ziet het misbruik van IQ-scores toenemen. Een artikel uit het onderwijsblad©.