Mediëren van cognitieve functies tijdschrijft TIB

Artikel uit het tijdschrijft TIB, geschreven door Floor van Loo en Emiel van Doorn. Kinderen worden op school op allerlei terreinen uitgedaagd: cognitief, sociaal, motorisch, emotioneel, affectief, communicatief. Voor elk ontwikkelingsgebied zijn er onderwijsmethoden en begeleidingsprogramma’s beschikbaar. Wat als deze[…]Lees verder

Mediërend Leren artikel 1 Praxisbulletin

Dit is het eerste deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden van Mediërend Leren. Het tweede deel gaat over de praktische toepassing van Mediërend Leren.  3801 Download(s)  169.70 KB

Kinderen leren vooral wanneer ze echt spelen

Jonge kinderen worden veel te vroeg aan een tafeltje gezet voor lesjes in taal en rekenen. Ze moeten spelenderwijs leren, vindt lector Jonge Kind Annerieke Boland.  547 Download(s)  737.28 KB

Mediërend Leren artikel 2 Praxisbulletin

Dit is het tweede deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden met de nadruk op de praktische toepassing van Mediërend Leren.  3538 Download(s)  1.54 MB

PowerPoint dag 3 Spel

Hierbij de PowerPoint van dag 3 en op verzoek in de grote uitgave. Svp niet vermenigvuldigen.  6 Download(s)  561.65 KB