Staartdeling rekent lekker of toch niet? Volkskrant 2009
Categorie: Rekenen, basis en vervolg
Mensen Kinderen thema Reken- wiskundeonderwijs
Themanummer van het tijdschrift Mensen kinderen (voor en over het Jenaplan onderwijs). Over rekenen en wiskunde.
Artikel over de relatie cognitieve functies en executieve functies, door Emiel van Doorn StiBCO
In dit artikel wordt een relatie gelegd tussen de cognitieve functies en de executieve functies. Een kritische kijk op hoe wij in Nederland de executieve functies benomen, uitwerken een aanbieden. Ook wordt het belang aangegeven van het kennis hebben van[…]Lees verder
Besef van hoeveelheden bij jonge kinderen
Artikel in HJK, 2015, van Jo Nelissen, Besef van hoeveelheden bij jonge kinderen.
Cognitieve functies het piramide model uitgewerkt met definities
Het piramidemodel van de cognitieve functies, ontwikkeld door Emiel van Doorn.
Het topje van de ijsberg
Rekenen is een zorg van velen. Ontwikkelaars, auteurs, pabodocenten, begeleiders, onderzoekers en leraren basisonderwijs zijn bezig met vele facetten van rekenonderwijs te ontwikkelen, te verbeteren en uit te voeren.