Mediëren van cognitieve functies tijdschrijft TIB

Artikel uit het tijdschrijft TIB, geschreven door Floor van Loo en Emiel van Doorn. Kinderen worden op school op allerlei terreinen uitgedaagd: cognitief, sociaal, motorisch, emotioneel, affectief, communicatief. Voor elk ontwikkelingsgebied zijn er onderwijsmethoden en begeleidingsprogramma’s beschikbaar. Wat als deze[…]Lees verder

Powerpoint basisvaardigheden Rekenen

Dit is de PowerPoint voor de training basisvaardigheden Rekenen. Het is o.b.v. actuele ontwikkelingen veranderbaar. Alle plaatjes en afbeeldingen zijn ivm portetrechten verwijderd. Het is alleen voor persoonlijk gebruik en niet de bedoeling om te gebruiken in eigen trainingen en[…]Lees verder

Mediërend Leren artikel 1 Praxisbulletin

Dit is het eerste deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden van Mediërend Leren. Het tweede deel gaat over de praktische toepassing van Mediërend Leren.

Powerpoint basisvaardigheden Rekenen

Dit is de PowerPoint voor de training basisvaardigheden Rekenen. Het is o.b.v. actuele ontwikkelingen veranderbaar. Alle plaatjes en afbeeldingen zijn ivm portetrechten verwijderd. Het is alleen voor persoonlijk gebruik en niet de bedoeling om te gebruiken in eigen trainingen en[…]Lees verder

Mediërend Leren artikel 2 Praxisbulletin

Dit is het tweede deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden met de nadruk op de praktische toepassing van Mediërend Leren.

De Ontwikkeling Van Het Rekenonderwijs

De Ontwikkeling Van Het Rekenonderwijs. Samenvatting. De gelukkige rekenklas. T. Braams & M. Milikowski (Red.) Uitgeverij Boom, Amsterdam ISBN 978 90 8506 615