Artikel uit het tijdschrijft TIB, geschreven door Floor van Loo en Emiel van Doorn. Kinderen worden op school op allerlei terreinen uitgedaagd: cognitief, sociaal, motorisch, emotioneel, affectief, communicatief. Voor elk ontwikkelingsgebied zijn er onderwijsmethoden en begeleidingsprogramma’s beschikbaar. Wat als deze[…]Lees verder
Categorie: Rekenen, basis en vervolg
Nieuwe rekenmethoden, veel kritiek is klinkklare onzin
Volgens critici moeten scholen weer terug naar het rijtjes stampen. “Erg onverstandig,” vindt hoogleraar Marja van den Heuvel-Panhuizen. “Je zet 40 jaar verbetering van het rekenonderwijs toch niet bij het oud vuil?” J/M 2009
Mediërend Leren artikel 1 Praxisbulletin
Dit is het eerste deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden van Mediërend Leren. Het tweede deel gaat over de praktische toepassing van Mediërend Leren.
Staartdelen of happen? Eerst informeren, dan discussiëren
Staartdelen of happen? Eerst informeren, dan discussiëren. Didactief 2009
Mediërend Leren artikel 2 Praxisbulletin
Dit is het tweede deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden met de nadruk op de praktische toepassing van Mediërend Leren.
Staartdeling rekent lekker of toch niet?
Staartdeling rekent lekker of toch niet? Volkskrant 2009