Een hoofdstuk uit het boek “Laat me niet zoals ik ben”. Waarom blijft Mediërend Leren uit?
Categorie: Publicaties
Publicaties voor personen die bij StiBCO training hebben gevolgd.
Klik op de link en u vindt een lijst van de verschillende publicaties, artikelen en verslagen.
Wij wijzen erop dat er sprake is van intellectuele eigendom en dat er nadrukkelijk aan bronvermelding moet worden voldaan. Deze teksten zijn in principe alleen voor persoonlijk gebruik.
Veel leesplezier.
StiBCO
Kennismaking met het IVP
Een korte uitleg van het IVP programma en achtergrond informatie.
Zie je wat ik doe? Ik sta model
Artikel in het Kag-Al bulletin over de betekenins van IVP in het voortgezet onderwijs.
Cognet
An Interview with Kathy Greenberg, by Duane H. Fickeisen
MISC: samenvatting boek “Seeds of hope”
MISC: samenvatting boek “Seeds of hope”
Ontwikkeling van een theoretisch kader en praktische toepassing van spelen/spel bij het bevorderen van cognitieve en metacognitieve vaardigheden.
Ontwikkeling van een theoretisch kader en praktische toepassing van spelen/spel bij het bevorderen van cognitieve en metacognitieve vaardigheden. Christine Hessels-Schlatter, University of Geneva, Switzerland In dit artikel worden traditionele spelletjes besproken als aanvullende instrumenten voor een (meta) cognitieve interventie. Spellen[…]Lees verder