Artikel van Emiel van Doorn tbv Kennisnet Jeugd. De Jeugdwet verwacht van professionals dat zij uitgaan van eigen verantwoordelijkheid en eigen mogelijkheden van kinderen, jongeren en hun ouders. We doen ons best, maar in de praktijk blijkt het een ware[…]Lees verder
Categorie: Publicaties
Publicaties voor personen die bij StiBCO training hebben gevolgd.
Klik op de link en u vindt een lijst van de verschillende publicaties, artikelen en verslagen.
Wij wijzen erop dat er sprake is van intellectuele eigendom en dat er nadrukkelijk aan bronvermelding moet worden voldaan. Deze teksten zijn in principe alleen voor persoonlijk gebruik.
Veel leesplezier.
StiBCO
Artikel Medierend_leren PlatformPraktijkOntwikkeling Onderzoek Educative Domein
Een artikel mbt Mediërend Leren geplaatst op het Platform PraktijkOntwikkeling in het Onderzoek Educatieve Domein.
Mediërend Leren artikel 2 Praxisbulletin
Dit is het tweede deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden met de nadruk op de praktische toepassing van Mediërend Leren.
Beveiligd: A Joint Review of Three Books on Dynamic Assessment
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.
Mediërend Leren artikel 1 Praxisbulletin
Dit is het eerste deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden van Mediërend Leren. Het tweede deel gaat over de praktische toepassing van Mediërend Leren.
Artikel de relatie tussen metacognitie, cognitieve functies en executieve functies.
In dit artikel overloop ik metacognitie zoals het door verschillende (internationale) wetenschappers is gedefinieerd. Ik bespreek kort de verschillende metacognitieve aspecten; kennis, vaardigheden, overtuigingen en reflectie. Ook het belang van transfer bij metacognitieve reflectie komt aan de orde. Tevens wordt[…]Lees verder