Benadrukt wordt in dit artikel het belang van kennis hebben van zowel je eigen sterkte en zwakke cognitieve en executieve functies als je kinderen en jongeren wilt gaan begeleiden m.b.v. deze vaardigheden.
Categorie: Publicaties
Publicaties voor personen die bij StiBCO training hebben gevolgd.
Klik op de link en u vindt een lijst van de verschillende publicaties, artikelen en verslagen.
Wij wijzen erop dat er sprake is van intellectuele eigendom en dat er nadrukkelijk aan bronvermelding moet worden voldaan. Deze teksten zijn in principe alleen voor persoonlijk gebruik.
Veel leesplezier.
StiBCO
Formulier t.b.v. les of interventie o.b.v. de gemedieerde leerervaring
Adviezen, aandachtspunten en doelen t.b.v. les of interventie o.b.v. de gemedieerde leerervaring. Tevens is er een leeg formulier toegevoegd.
Als leerkracht moet je leren loslaten
Emiel van Doorn over inclusief onderwijs
Mediëren van cognitieve functies tijdschrijft TIB
Artikel uit het tijdschrijft TIB, geschreven door Floor van Loo en Emiel van Doorn. Kinderen worden op school op allerlei terreinen uitgedaagd: cognitief, sociaal, motorisch, emotioneel, affectief, communicatief. Voor elk ontwikkelingsgebied zijn er onderwijsmethoden en begeleidingsprogramma’s beschikbaar. Wat als deze[…]Lees verder
Groeien doe je samen (interview met Emiel van Doorn)
Emiel van Doorn over het onderwijs van de toekomst.
De regie ligt al bij het kind; neem die niet over
Artikel van Emiel van Doorn tbv Kennisnet Jeugd. De Jeugdwet verwacht van professionals dat zij uitgaan van eigen verantwoordelijkheid en eigen mogelijkheden van kinderen, jongeren en hun ouders. We doen ons best, maar in de praktijk blijkt het een ware[…]Lees verder