Analysemiddel en invulformulier. Dit t.b.v. het bijhouden van de vorderingen mbt de Deficiënte Cognitieve Functies bij de informatieverwerking in de opname, weergave en verwerkingsfase.
Categorie: Module 3 Medierend Leren
Evaluatie cognitieve gedragingen Instrumenteel Verrijkingsprogramma
Evaluatie cognitieve gedragingen Instrumenteel Verrijkingsprogramma op basis van de doelen en subdoelen van IVP.
Evaluatieformulier module 3 Medierend Leren
Dit is de PowerPoint van weekeinde 4 module 3 zonder afbeeldingen. Betreffende Dynamisch testen, zowel DA als LPAD.
Het pijplijnmodel tbv de fasen in de cognitieve kaart, theoretische uitleg
Het pijplijnmodel is een hulpmiddel om: inzicht te kunnen krijgen in het proces van informatieverwerking; te kunnen diagnosticeren waarom kinderen/jongeren deficiënties vertonen; gerichte ondersteuning/begeleiding te kunnen geven. Je ziet, hoort, voelt proeft iets en als reactie daarop doe je iets,[…]Lees verder
Peermediatie weekeinde 5 Module 3 zaterdag
Dit is de reader voor weekeinde 5 (vrijdag)van module 3 met als onderwerp Gedrag en Mediërend Leren. Op deze reader berust uitdrukkelijk copyright.
Artikel over de relatie cognitieve functies en executieve functies, door Emiel van Doorn StiBCO
In dit artikel wordt een relatie gelegd tussen de cognitieve functies en de executieve functies. Een kritische kijk op hoe wij in Nederland de executieve functies benomen, uitwerken een aanbieden. Ook wordt het belang aangegeven van het kennis hebben van[…]Lees verder