Artikel uit het tijdschrijft TIB, geschreven door Floor van Loo en Emiel van Doorn. Kinderen worden op school op allerlei terreinen uitgedaagd: cognitief, sociaal, motorisch, emotioneel, affectief, communicatief. Voor elk ontwikkelingsgebied zijn er onderwijsmethoden en begeleidingsprogramma’s beschikbaar. Wat als deze[…]Lees verder
Categorie: Eduzon
Feuersteins gedachtegoed en de vertaling naar het onderwijs: Mediërend Leren
Feuersteins gedachtegoed en de vertaling naar het onderwijs: Mediërend Leren/Activerende Interactie
Mediërend Leren artikel 1 Praxisbulletin
Dit is het eerste deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden van Mediërend Leren. Het tweede deel gaat over de praktische toepassing van Mediërend Leren.
Deficiënte Cognitieve Functies bij de informatieverwerking
Analysemiddel en invulformulier. Dit t.b.v. het bijhouden van de vorderingen mbt de Deficiënte Cognitieve Functies bij de informatieverwerking in de opname, weergave en verwerkingsfase.
Mediërend Leren artikel 2 Praxisbulletin
Dit is het tweede deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden met de nadruk op de praktische toepassing van Mediërend Leren.
PowerPoint IVP Illustraties handout
De PowerPoint van het IVP instrument Illustraties.