Voorbeeld van een transcript/dialoog met analyse van cognitieve functies, mediatiekenmerken en mediatiepatronen. Het is niet het gegeven dat deze analyse juist is.
Categorie: Eduzon module 1 Medierend Leren 18-19
Cognitieve Kaart leeg
Een lege cognitieve kaart tbv eigen analyse van materiaal, opdrachten en taken.
Het pijplijnmodel tbv de fasen in de cognitieve kaart, theoretische uitleg
Het pijplijnmodel is een hulpmiddel om: inzicht te kunnen krijgen in het proces van informatieverwerking; te kunnen diagnosticeren waarom kinderen/jongeren deficiënties vertonen; gerichte ondersteuning/begeleiding te kunnen geven. Je ziet, hoort, voelt proeft iets en als reactie daarop doe je iets,[…]Lees verder
Cognitieve kaart leeg tbv analyse van materiaal spel leerstof
Cognitieve Kaart leeg schema t.b.v. eigen gebruik.
Artikel over de relatie cognitieve functies en executieve functies, door Emiel van Doorn StiBCO
In dit artikel wordt een relatie gelegd tussen de cognitieve functies en de executieve functies. Een kritische kijk op hoe wij in Nederland de executieve functies benomen, uitwerken een aanbieden. Ook wordt het belang aangegeven van het kennis hebben van[…]Lees verder
Cognitieve Kaart ingevulde schema
Cognitieve Kaart ingevulde schema te gebruken als hulpmiddel voor het invullen van de eigen Cognitieve Kaart.