Artikel uit het tijdschrijft TIB, geschreven door Floor van Loo en Emiel van Doorn. Kinderen worden op school op allerlei terreinen uitgedaagd: cognitief, sociaal, motorisch, emotioneel, affectief, communicatief. Voor elk ontwikkelingsgebied zijn er onderwijsmethoden en begeleidingsprogramma’s beschikbaar. Wat als deze[…]Lees verder
Categorie: Basiscursus MISC
Artikel over de relatie cognitieve functies en executieve functies, door Emiel van Doorn StiBCO
In dit artikel wordt een relatie gelegd tussen de cognitieve functies en de executieve functies. Een kritische kijk op hoe wij in Nederland de executieve functies benomen, uitwerken een aanbieden. Ook wordt het belang aangegeven van het kennis hebben van[…]Lees verder
Mediërend Leren artikel 1 Praxisbulletin
Dit is het eerste deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden van Mediërend Leren. Het tweede deel gaat over de praktische toepassing van Mediërend Leren.
Geef uw kind zelfvertrouwen. Veiligheid en zekerheid voor uw kind.
Samenvatting van het boek (in grote lijnen, vnl. gericht op pubers) De wereld kenmerkt zich steeds meer door onderlinge afhankelijkheid die het gevolg is van communicatie en economische verbondenheid. Voor ouders betekent dit dat zij hun kinderen zo moeten opvoeden[…]Lees verder
Mediërend Leren artikel 2 Praxisbulletin
Dit is het tweede deel van 2 artikelen in het Praxisbulletin waarin ingegaan wordt op de inhoud en achtergronden met de nadruk op de praktische toepassing van Mediërend Leren.
Geef uw kind zelfvertrouwen. Veiligheid en zekerheid voor uw kind.
Samenvatting van het boek (in grote lijnen, vnl. gericht op pubers) De wereld kenmerkt zich steeds meer door onderlinge afhankelijkheid die het gevolg is van communicatie en economische verbondenheid. Voor ouders betekent dit dat zij hun kinderen zo moeten opvoeden[…]Lees verder